top of page
Djoly_Sanne zakelijk_DSC02308 small.jpg

Ik maak jouw aanbod niet onderscheidend

Maar jouw tekst wel

 

Laten we even goudeerlijk met elkaar zijn. Jij bent echt niet de enige op de markt met jouw aanbod. Er zijn vast nog twintig, dertig of misschien wel honderd anderen die hetzelfde verkopen als jij.

 

Ik bedoel: hoe veel copywriters zijn er wel niet in dit land? 

 

Maar ho, wacht, niet stoppen met lezen nu. Gelukkig is het heel simpel om je wél te onderscheiden. Dat unieke zit namelijk gewoon in jou (en in mij).

Een marketingchick die projectmanager werd en vrij weinig meer met marketing deed 

Je kent het wel: soms rol je gewoon ergens in.

​

Ik had naast mijn studie een bijbaantje in de supermarkt en maakte, toen ik mijn papiertje op zak had, de stap naar kantoor. Daar groeide ik binnen een paar jaar door tot projectmanager. Ik had veelzijdig werk, kreeg goed betaald en het allerbelangrijkste: ik had méga leuke collega's. 

​

Maar ergens bleef er iets knagen.

​

Na iedere vakantie, waarvoor ik natuurlijk zorgvuldig mijn vakantiedagen had uitgeteld, dacht ik aan het zelfstandig ondernemen. Ik was op zoek naar vrijheid, mijn eigen pad uitstippelen en zelf bepalen met wie ik werk.

 

Het duurde alleen even voordat ik wist waarin ik dat wilde doen. 

​

Er zijn honderden momenten geweest, waarbij ik dacht aan carrièreswitch naar psycholoog of neuromarketeer. Sinds mijn tienerjaren ga ik namelijk he-le-maal lekker op  alle weetjes over het gedrag en het brein van de mens. Tijdens mijn marketing studie kwam ik voor het eerst in aanraking met neuromarketing en bleef altijd door mijn koppie rondspoken.

​

Maar weer zo lang studeren? Pfoe, dat wist ik niet hoor.

​

Totdat ik ''voor de leuk'' een cursus neuromarketing & copywriting deed.

​

Neuromarketing is de neurowetenschap over hoe ons brein reageert op marketingprikkels.

 

Een voorbeeldje: Een punt achter een titel zorgt dat de lezer eerder geneigd is om te stoppen met lezen.

Copywriter Nijmegen Sanne Poel

Ik was meteen verkocht:
dit is het, dit is wat ik wil

En zo geschiedde.

​

Inmiddels heb ik een heel aantal ondernemers geholpen met een kneitergoed, onderscheidend verhaal. Wat ik daarin zie?

​

Sorry not sorry: dat wat ze doen is niet onderscheidend.

 

Maar zij wel. En jij dus ook.

​

Die klant koopt van jou. Jouw persoonlijkheid en eigenheid is wat jou met die klant verbindt.

​

So....

​

Let's sell you

Ik hoor je denken: ‘’Wat moet ik dan delen? Moet ik vol met de billen bloot?’’

 

Zeker niet. Houd die broek alsjeblieft aan.

 

Jij deelt wat je wilt delen en ik zorg er ''gewoon'' voor dat jouw webteksten, blogs, e-mailreeksen of salespagina’s uit elkaar barsten van persoonlijkheid en eigenheid.

​

Oké, oké. Hoe gaat dat dan?

De uitgebreide versie vind je hier, maar eigenlijk is het heel simpel:

​

Ik vraag jou de kleren van het lijf en jij geeft mij antwoord. Simple as that.

 

En ja ik vraag echt alles. Zo vroeg ik ooit aan een net bevallen collega álles over haar bevalling. Geen detail bleef achterwege. Dat zal ik jou (en haar) nu besparen.

 

Dat doe ik overigens ook als ik je niet goed ken. Zodra ik merk dat jij & ik ons beiden op ons gemak voelen dan. En dat gaat bij mij ongeveer net zo snel als het naar binnen werken van een hele chocoladereep. Snel dus. Wel eentje van Tony's (of Milka) dan.

 

Waarschijnlijk omdat ik zelf een open boek ben en alles eruit flap wat ik denk.  

 

Maar goed, we dwalen af.

 

Na dit vragenvuur ga ik aan de slag en tik ik een kneitergoede tekst voor je. En nee: die klinkt niet te salesy. Daar sta je achter én daar ben je trots op. Eentje die onderscheidend is for just being YOU en die helemaal bij je past.

 

En niet geheel onbelangrijk:

Waar je reteveel droomklanten mee binnen hengelt

Dus ben jij een ondernemer die:

 

  • Geen tijd heeft om te schrijven of

​

  • Het gewoon niet leuk vindt

​

  • Niet weet wat te vertellen of

​​

  • Juist te veel wilt vertellen, maar steeds de rode draad kwijt raakt

​

  • Teksten schrijft die salesy en onpersoonlijk aanvoelen of

​​

  • 1-op-1 inwisselbaar zijn met die van je concurrent

​​

  • Op zoek is naar reteveel droomklanten

​

  • Klaar is zich te onderscheiden door JUST BEING YOU

​

Deponeer dan geheel vrijblijvend een mailtje in mijn inbox om een kennismakingsgesprek in te plannen. Kunnen we kijken of we een match zijn.

 

Oja: je hoeft ze niet allemaal aan te vinken hè, eentje is al voldoende.

Djoly_Sanne zakelijk_DSC02352 small.jpg

Eerst zien dan geloven

Helemaal eens. Ben ik zelf ook van.

image.png
image.png
image.png

 

  • Je bent verzekerd van een effectief proces, want ik maak goede workflows en planningen als een malle. Daar heb ik mijn ervaring als projectmanager aan te danken.

​​

  • In januari zal het plannen van een afspraak met mij altijd wat moeilijker gaan. Ik verkies sneeuw namelijk boven de zon. Wel op de piste. Met een snowboard onder mijn voeten geplakt. Zo'n drie keer per seizoen.

​​

  • Ik ben dus verslaafd aan chocolade en sport (daarom) zo'n 5x per week. Hardlopen & fitness zijn mijn besties. Hoe druk ik ook ben, dát laat ik niet schieten. Ook niet voor mijn klanten.​

​​

  • Ik kom uit Brabant en er is echt niets gelogen aan die gezelligheid. Dus: plannen die (digitale) koffie! 

Tot hier gekomen?
Vooruit, nog een paar dingetjes dan

bottom of page